×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا :اخیراً گروهی از دانشجویان دانشکده علوم و فنون پاریس مطلبی را با عنوان استفاده از پودر قهوه در تهویه هوا و پاکسازی انواع گلخانه‌ها منتشر کرده که مورد بازدید بسیاری از محققان و فعالان این بخش قرار گرفته است.
این دانشجویان تحقیقات مختلفی را بر روی دانه‌های انواع مختلف قهوه‌ها انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که وقتی دانه‌های قهوه را پودر کرده و در یک دستگاه فشار با رطوبت بسیار بالا قرار داد، می‌توان ماده ای تولید کرد که برای پاکسازی و تهویه هوای داخلی گلخانه‌ها مفید باشد. این ماده جدید از انتشار هرگونه گازهای سمی و آلاینده‌ها در محیط جلوگیری می‌کند و از این‌رو برای فضای سرپوشیده گلخانه‌ها مفید و موثر خواهد بود. از دیگر مزیت‌های پودرهای قهوه آن است که سازگار با محیط‌زیست بوده و آسیبی به محصولات گلخانه‌ها وارد نمی‌کنند.
البته باید خاطر‌نشان ساخت که تحقیقات این تیم فرانسوی نشان داده، پودر قهوه به تنهایی عاملی برای انتشار گازهای گلخانه‌ای است و باید تحت کنترل قرار گیرد. از این رو با فشردگی و در برابر رطوبت قرار دادن این دانه‌های قهوه هم می‌توان به گلخانه‌ها کمک کرد و هم از انتشار بی‌رویه گازهای گلخانه‌ای در محیط‌زیست جلوگیری به عمل آورد. همچنین پودر قهوه می‌تواند مدت زمان بیشتری در فضای داخلی گلخانه‌ها مانده و به پاکسازی محیط بپردازد. از این‌رو با به‌کارگیری این ماده جدید می‌توان هزینه‌های مربوط به تهویه هوای داخلی گلخانه‌ها را به میزان چشمگیری کاهش داد.

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false