×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: «آی سودا تاکنون بیش از ۶۰۰ نوع محصول تولید و به بیش از ۱۷ کشور صادر کرده است و هم‌‌اکنون بیش از یک‌هزار نفر اشتغالزایی مستقیم دارد که امیدواریم بتوانیم با شرایط مناسب روند رو به رشدی را در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی داشته باشیم.»

حیدر توکلی شانجانی، بنیانگذار مجموعه «آی سودا» از جمله مدیران موفق صنعت غذا به‌شمار می‌رود که از نجابت و شخصیت مثال‌زدنی نیز برخوردار است.
آنچه در پی می‌آید ماحصل گفت‌وگو با این مدیر سرد و گرم چشیده صنعت شیرینی و شکلات است،که با هم ماحصل آن را می‌خوانیم:

مهمترین مشکلات صنعت شیرینی و شکلات را در سال «مهار تورم، رشد تولید» تشریح کنید.
مشکلات متداول در این صنعت شامل تغییرات قیمت مواد اولیه، محدودیت‌های صادرات و واردات و، مشکلات مربوط به کیفیت و استانداردها، نیاز به تکنولوژی مدرن‌تر در تولید و بسته‌بندی، و رقابت با محصولات وارداتی قاچاق است.
تمام موارد فوق به علاوه مشکلات دیگر لغزندگی اقتصاد را برای صنعت به‌همراه داشته است و صنعتگران نمی‌توانند برنامه‌ریزی مستحکمی را برای رشد تولید داشته باشند.

در طول یکسال گذشته شاهد کاهش رشد تولید و صادرات در صنعت شیرینی و شکلات بوده‌ایم، لطفاً دلایل این مسأله را تشریح کنید.
بسیاری از شرکت‌ها با مشکلات تولید مواجه شده‌اند، ولی در مجموعه «آی سودا»، امروز با مشکل کمبود نیروی کار برای تولید مواجه هستیم و این مورد یعنی تقاضا و در شرایطی که امکان تولید را داریم ولی کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی توسعه اقتصادی و تولید در مجموعه ما است.

در زمینه تأمین مواد اولیه با چه مشکلات مواجه هستید؟
مشکلاتی با محوریت تأمین مواد اولیه این صنعت مشاهده می‌شود.
نوسان قیمت ارز که باعث تزلزل در ثبات قیمت و قراردادهای داخلی و خارجی شده است، یکی از مهمترین معضلات امروز تولیدکنندگان است.
تأمین، نقدینگی امروز به همان دلیل عدم ثبات مواد اولیه باید تأمین مواد اولیه کاملاً نقدی تأمین شود که این رویکرد قراردادهای اعتباری صنعت را به حاشیه برده است.
مشکل در تامین مواد اولیه مورد دیگری است که باعث شده در هر زمان با مشکل در تامین یک مورد از مواد اولیه مواجه باشیم تمرکز تولید و نظم تولید را تحت الشعاع قرار داده است.
موانع اداری؛ به‌طوری‌که در اغلب ادارات شاهد هستیم که با صنعتگر به‌صورت طلبکارانه صحبت می شود و رویکرد خدمتگزاری کمتر دیده می‌شود.

لطفاً پیرامون آخرین وضعیت گروه «آی سودا»، از نظر تنوع تولیدات، محصولات جدید و صادرات توضیح دهید.
امروز «آی سودا» توانسته است با تولید‌های خود در فروش با توسعه خوبی همراه باشد و همانطور که گفته شد، با مشکل نیروی کار مواجه هستیم.
«آی سودا» تاکنون بیش از ۶۰۰ نوع محصول تولید و به بیش از ۱۷ کشور صادرات داشته است و هم‌اکنون بیش از یک‌هزار نفر اشتغالزایی مستقیم داریم که امیدوارم بتوانیم با شرایط مناسب روند رو به رشدی را در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی داشته باشیم.

نسبت به روند برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات چه نظری دارید و چه نقاط ضعف و قوتی را متصور هستید؟
نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات تهران، ویترین صنعت است که طی دوره‌های گذشته تأثیر بزرگی را در صنعت داشته است که همین موضوع ویژگی بارز این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.
اما زیرساخت‌های صنعت نمایشگاهی در تمام نمایشگاه‌ها، از جمله نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات با صنعت نمایشگاهی روز دنیا فاصله مشهود دارد که البته ارتباطی به برگزارکننده‌ها ندارد. / اقتصادسبز آنلاین

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false