×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در طول ۳۰ سال گذشته تحقیقات و آزمایش‌های مختلفی بر روی انواع غلات انجام شده که با کشف پلی ساکارید در آن‌ها، این نتیجه حاصل آمده که پلی ساکارید می‌تواند کاربرد بالقوه‌ای در غذا، دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی داشته باشد. اما تحقیقات اخیر یک گروه بلژیکی نشان داده است که یک نوع کربوهیدرات بسیار پیچیده و البته مفید در دانه جو وجود دارد که می‌تواند میزان کیفیت محصولات کشاورزی و همچنین سبزیجات را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش دهد. همچنین این نوع از کربوهیدرات موجود در جو می‌تواند دیوارهای سلولی گیاهان را نیز تقویت کرده و به آن‌ها قدرت بسیار زیادی بدهد.
بنابراین این دیوارهای سلولی گیاهی می‌توانند در صنایع مختلفی از جمله منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی، مواد کامپوزیتی و تولید محصولات کشاورزی مورد بهره وری قرار گیرند. پس با استفاده از کربوهیدرات مفیدی که در جو وجود دارد، می‌توان به رشد بسایری از صنایع کمک کرد و در طولانی مدت به رشد صحیح و البته با کیفیت محصولات کشاورزی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، دست پیدا کرد.
این درحالی است که کربوهیدرات موجود در جو مقاومت محصولات کشاورزی را در برابر عوامل خارجی همچون استرس و بیماری به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد و نقش بسزایی در این زمینه ایفا می‌کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false