×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

محققان کانادایی به این نتیجه رسیده اند که به منظور افزایش حجم تولیدات کشاوزی، بهبود کیفیت هوا و کاهش حجم دی‌اکسید کربن باید از منایع زیست محیطی شناخته شده و طبیعی استفاده کرد. زیرا اگر این رویه در بخش تولیدات کشاورزی پیش برود، تا چند سال آینده با مشکل جدی کمبود مواد غذایی در سطح جهان مواجه خواهیم شد.
بنابراین این محققان به دنبال یافتن راه حل‌های مثمرثمر و مفید در این زمینه هستند. پس از انجام تحقیقات متعدد، آن‌ها دریافتند که زغال چوب دارای عصاره و ساختار بسیار قوی است که می‌تواند خاک را تقویت کرده و در نهایت به رشد صحیح محصولات کشاورزی کمک نماید. این تحقیقات نشان می‌دهد هنگامیکه زغال چوب در خاک فرو می‌رود، در مدت زمان بسیار کوتاهی فعل و انفعالات آن آغاز می‌شود و به سرعت تأثیرات خود را بر روی خاک می‌گذارد.
این روش موجب می‌شود خاک به سرعت تقویت شده و آمادگی بیشتری برای نگهداری ریشه محصولات و کمک به رشد صحیح آن‌ها پیدا کند. طبق نتایج به‌دست آمده از این تکنولوژی جدید، استفاده از زغال چوب برای تقویت خاک می‌تواند در طولانی مدت به افزایش ۱۵ درصدی حجم تولیدات کشاورزی کمک کند و همچنین با گذر زمان در سرعت رشد محصولات نیز تأثیرگذار باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false