×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا:دانشمندان فرانسوی پس از انجام تحقیقات گسترده بر انواع دانه‌های کشاورزی به این نتیجه رسیدند که می‌توان از دانه‌های گندم، انرژی گرمایی فوق‌العاده‌ای را به‌دست آورد که بسیار مفید و کاربردی است.

در واقع محصولات کشاورزی در محیط گرم نمی‌توانند آنچنان حرکت در جهت تهویه مطبوع هوا داشته باشند و فقط برای بقای خود تلاش می‌کنند. از این رو نه قادر به جذب انرژی هستند و نه مقاومت صد درصدی در برابر گرما دارند. اما محققان فرانسوی آزمایشات مختلفی را بر انواع محصولات انجام دادند و سرانجام متوجه شدند که دانه‌های گندم برخلاف سایر محصولات انرژی گرما را در خود به صورت نهفته جذب می‌کنند و می‌توانند آن را به محیط بیرون نیز انتقال دهند. به همین دلیل، یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات کشاورزی این کشور تصمیم به طراحی و ساخت یک دستگاه جذب گرمای محصول گندم گرفت که این دستگاه به انواع ماشین‌آلات کشاورزی متصل می‌شود و هنگام کار کردن آن، انرژی گرمایی موجود در محصول گندم را جذب و در خود ذخیره خواهد کرد.

دستگاه فوق شرایط انتقال گرما از دانه‌های گندم را تحت کنترل و نظارت کامل قرار می‌دهد و اجازه آسیب رساندن به آن‌ها را نمی‌دهد. کارآیی دستگاه به این شکل است که در یک مرحله این دانه‌ها در معرض نور مادون قرمز نیز قرار می‌گیرند تا بهره‌وری بالاتری داشته باشند و استخراج انرژی از آن‌ها سریع تر و راحت تر صورت گیرد. استفاده از دانه‌های گندم این امکان را می‌دهد که انرژی گرما با کمترین هزینه حاصل آید و حتی حجم آن نیز بسیار قابل توجه باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false