×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: بنا به درخواست معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی و در نامه‌ای به رییس کل گمرک ایران ممنوعیت صادرات گوشت مرغ رفع شد.

به گزارش خبرنگار ما، علی‌اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی، در این نامه خطاب به مهدی میراشرفی آورده است: با توجه به نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رفع ممنوعیت صادرات برای محصولات طیور با تأیید این وزارت به استحضار می‌رساند بند (۳) کالاهای اعلام شده در نامه مذکور در خصوص صادرات گوشت مرغ با کد تعرفه‌های ۰۲۰۷۱۱۰۰ و ۰۲۰۷۱۲۰۰ نیاز به تأیید وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تأیید سیستمی این معاونت در پنجره تجارت فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران ندارد.
بنابراین صادرات گوشت مرغ با کد تعرفه‌های مذکور، به طور صرف با رعایت قوانین و مقررات فنی و بهداشتی (از جمله اخذ گواهی بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور) بلامانع است.
به گزارش صنعت غذا، براساس بیست و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار صادرات گوشت مرغ از یکم اسفند ۱۳۹۷ تا پایان ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش قیمت نامتعارف در بازار داخلی ممنوع شده بود.
طی هفته‌های گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ گوشتی ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان بود که به گفته تولید کنندگان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، پرورش دهندگان روی هر کیلوگرم مرغ گوشتی تولیدی خود بین دو تا سه هزارتومان متضرر می‌شدند به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور را مکلف کرد تا هر کیلوگرم مرغ منجمد را با قیمت ۱۳ هزارتومان از تولید کنندگان خریداری کنند و به زودی نرخ تمام شده مرغ گوشتی برای مصرف کنندگان اعلام خواهد شد.
طبق آمارها در سال ۹۷ نزدیک به دو میلیون و ۳۳۳ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد به طوری که سرانه مصرف به بیش از ۲۷ کیلوگرم رسیده بود. / ایرنا

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false