×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اقتصادسبزآنلاین: کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، دامداران و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم سمانه غلامی، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: ‌با توجه به شرایط جوی، گلخانه‌داران نسبت به آماده‌سازی سایه‌بان گلخانه ها جهت حفاظت محصولات از صدمات شدت تابش جلوگیری کنند. همچنین نسبت به کنترل دما، رطوبت و co2 گلخانه ها و مستحکم کردن پوشش گلخانه در برخی استان ها به‌دلیل وزش باد اقدام کنند.
به گفته او، کشاورزان از روشن کردن آتش در مراتع و حاشیه مزارع و آتش زدن کاه و کلش بدلیل گرما اجتناب کنند.
غلامی ادامه داد: با توجه به رگبار باران و رعد و برق دامداران از استقرار در ارتفاعات، حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل ها بدلیل رگبار باران اجتناب کنند.
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان نسبت به شست و شوی سطح برگ درختان بدلیل وجود گرد و خاک در روزهای گذشته جهت انجام هرچه بهتر عملیات فتوسنتز گیاه اقدام کنند. همچنین از تجهیزات غیرشیمیایی در راستای مبارزه با پروانه مینوز گوجه فرنگی و بادمجان استفادع کنند.
او گفت: با توجه به ناپایداری جوی، کشاورزان نسبت به مدیریت بهینه مصرف آب و تنظیم ارتفاع آب در مزارع شالیزاری و تسریع در برداشت محصولات نخیلات زودرس اقدام کنند.
براساس نقشه های هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی گیلان غرب، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی وزش باد شمالی، کاهش نسبی دما و رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
دوشنبه در شمال هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده و در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف باران انتظار می‌رود. / باشگاه خبرنگاران جوان

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false