×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

حذف ارزش افزوده، کاهش تصدی‌گری دولت و خصوصی‌سازی واقعی سه درخواست تأمین‌کنندگان نهاده‌های کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ما، سید مهدی حسینی یزدی، رئیس هیأت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران در آئین گشایش نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران، ضمن بیان این مطلب تأکید کرد: در این نمایشگاه تلاش می‌شود تا روی مقوله کیفیت و سلامت نهاده‌های کشاورزی و در نهایت امنیت غذایی حرکت شود.
وی با اشاره به اخذ ۹ درصد ارزش افزوده از نهاده‌های کشاورزی که در مواردی حتی بیشتر هم تمام می‌شود خواستار حذف دریافت مالیات ارزش افزوده از نهاده‌های کشاورزی شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با تأکید بر ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت در امور بازرگانی و کشاورزی خاطرنشان ساخت: شرکت‌های دولتی باید انجام امور را به بخش خصوصی محول کنند، چرا که بخش خصوصی ثابت کرده با کیفیت بالا، قیمت کمتر و بسته‌بندی مرغوب‌تر، نهاده‌های کشاورزی را تأمین می‌کند و ضرورت دارد تا دولت، وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفظ نباتات امور را از انحصار خارج کنند و مطابق رویه یکسال اخیر عمل کنند.
وی با تأکید بر این‌که باید ۴ میلیون بهره‌بردار و ۲۰ میلیون خانوار کشور غذای سالم در دسترس داشته و امنیت غذایی آن‌ها مهیا باشد، اظهار داشت: یارانه به کشاورز باید تعلق بگیرد، اما خودش باید حق انتخاب استفاده از نهاده مورد نیازش را داشته باشد.
حسینی یزدی با اشاره به این‌که کشور در سه مقوله خودرو، دارو و آفت‌کش باید از جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور حمایت کند تا از بهترین‌ها و سالم‌ترین‌ها استفاده کنند، گفت: هم‌اکنون و در فصل پیک کاری تأمین نهاده‌های کشاورزی، تأمین کنندگان برای دریافت ارز واردات باید تا یک ماه در انتظار باشند که روند رویه معقولی نیست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false