×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

محمدرضاجمشیدی
سال ۹۸ ناگوارتر از آنی آغاز شد که تصورش می‌شد، سیل مهیب که به چند استان کشور به شدت آسیب زد، مرگ جمشید مشایخی که اهالی هنر را داغدار ساخت و پرکشیدن شاهرخ ظهیری، پدر صنعت غذا و بنیانگذار «مهرام» که یک صنعت به وسعت صنعت غذا را داغدار کرد.
شاهرخ ظهیری مردی دوست داشتنی، عاری از کبر و غرور، دارای سعه‌صدر، صراحت لهجه و خوش‌رو که مرشد گونه زیست و در صنعت غذا ایفای نقش کرد تا آخرین ساعات زندگی‌اش دست از تلاش و کوشش برای پیگیری امور تولیدکنندگان صنایع غذایی برنداشت و عاشقانه به‌دنبال ایفای نقش پدرانه در این صنعت بود.
وقتی اهالی صنعت غذا و تأثیرگذاران تشکل‌های صنایع غذایی پدر صنعت غذا ظهیری را مرشد و فردی بی‌بدیل که مورد وثوق همگان بود معرفی می‌کنند و از همین حالا غم هجران‌اش را لمس کرده‌اند، بیش از پیش به عمیق بودن اطلاق لقب پدر صنعت غذا پی می‌بریم و به خود می‌بالیم که در «اقتصاد سبز» برای نخستین‌بار با لقبی از او یاد کردیم که مورد قبول همگان قرار گرفت.
بی‌توجهی به مسایل شخصی و توجه به کلیه مراجعه‌کنندگان از بزرگ و کوچک به خوبی نشاندهنده روح بلند و فرهیخته او دارد که به رغم سن و سال اش همواره نخستین فرد حاضر در هر جلسه‌ای بود و آنقدر عاشقانه مباحث را دنبال می‌کرد که هیچ‌گاه بدون سند و عاری از طرح و برنامه در جلسات حاضر نمی‌شد.
در مراسم خاکسپاری و به‌خصوص مجلس ترحیمی که شایسته چنین بزرگمردی بود، همگان آمده بودند تا به پاس فردی که عمر گرانبهایش را وقف یک صنعت کرده، بایستند، تقریباً همه بزرگان اقتصاد و صنعت گردهم آمدند، از محمدرضا نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور گرفته تا معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی، مهندس شافعی وزیر اسبق صنایع، روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران در چند دوره اخیر، تمامی دبیران انجمن‌های صنفی و علمی صنایع غذایی، مدیران رده بالای وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، مدیران ارشد صنایع غذایی نظیر غلامعلی سلیمانی، مرتضی سلطانی، محمداسماعیل قدس، علیرضا مروت‌پور و… فضایی را ترسیم کردند که همه حضار پی به عظمت و روح متعالی او بردند.
اسدا… عسگراولادی، خلیلی عراقی، میرمحمد صادقی، بهروز فروتن و… پرچمدار دوستان قدیمی‌اش بودند و در مراسم به‌گونه‌ای ظاهر شدند که در شأن پدر صنعت غذا بود.
شاهرخ ظهیری به همراه یادگارهای جاودانه‌اش بی‌شک در اذهان همه فعالان صنعت غذا و حتی مصرف‌کنندگان پرشمار «مهرام» تا سال‌های سال باقی خواهد ماند، چرا که متفاوت کار کرد و متفاوت از رویه موجود زیست.
اگر امروز فعالان صنعت غذا به‌دنبال تأسیس بنیادی برای جاودانگی ظهیری هستند باید بیشتر به اهمیت حضور و نقش پررنگ و تأثیرگذارش در صنایع غذایی پی برد، نقشی که بعید است به این زودی‌ها توسط فرد دیگری که مورد وثوق همگان باشد پرشود.
بی‌شک یاد و خاطره زنده‌یاد شاهرخ ظهیری از ذهن هیچکدام از همکارانم در «اقتصاد سبز» به این زودی‌ها محو نخواهد شد، چرا که او با تشویق‌ها و تأئیدهایش از روز شکل‌گیری «اقتصاد سبز» و به‌خصوص در برگزاری جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع غذایی توسط مصرف‌کنندگان نقش به‌سزایی ایفا کرد و بدون اغراق اگر تائید او و حمایت‌هایش نبود اصلاً چنین جشنواره‌ای شکل نمی‌گرفت.
روح شاهرخ ظهیری پدر مهربان صنعت غذا قرین رحمت باد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false