×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

باوجود واردات، در حال حاضر قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته است اما این کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان لحاظ نشده است. تولید روزانه تخم مرغ کشور در حدود ۲۷۰۰ تن است و بخشی از این تولید نیز مازاد نیاز کشور است در حالی‌که طی هشت ماهه امسال ۲ هزار و ۱۹۵ تن تخم مرغ وارد شده است. فرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران در گفت‌وگو با ایانا در مورد واردات ۲ هزار و ۱۹۵ تنی در ۸ ماهه امسال گفت: تولید روزانه تخم مرغ کشور در حدود ۲۷۰۰ تن است و بخشی از این تولید نیز مازاد نیاز کشور است.
او با بیان این‌که نیازی به واردات برای تخم مرغ وجود ندارد، افزود: پس از صدور پروفرمای (پیش فاکتور) دولت برای واردات که در سال ۹۶ انجام شد، واردات این محصول تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ادامه داشت. طلاکش با تأکید به این‌که پس از اردیبهشت‌ماه و تا مهر امسال وارداتی انجام نشده است، گفت: پس از مهرماه دولت دوباره برای کاهش قیمت تخم مرغ مجوز واردات را صادر کرد.او افزود: باوجود واردات، در حال حاضر قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته است اما این کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان لحاظ نشده است.
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران با بیان این‌که قیمت یک عدد تخم مرغ در حال حاضر باید در حدود ۶۵۰ تومان باشد، تصریح کرد: این در حالی است که قیمت هر عدد تخم‌مرغ در سوپرمارکت‌ها ۸۰۰ و در برخی مناطق به ۹۰۰ تومان نیز می‌‌رسد.
او با بیان این‌که درج قیمت بر روی تخم مرغ می‌‌تواند ابزاری کنترل باشد، گفت: با توجه به تولید مازاد در کشور قیمت آن افت داشته و این موضوع موجب توقف صادرات شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false