×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اقتصاد سبز آنلاین: انتشار یکصد شماره از یک نشریه تخصصی در این روزگار که گرانی کاغذ و چاپ بیداد می‌کند، کار سهل و آسانی نخواهد بود، چرا که عموم مردم دیگر مانند دهه ۶۰ که به چاپ رمان و خواندن داستان‌های کوتاه و بلند خو گرفته بودند و دهه ۷۰ و ۸۰ که به واسطه فضای سیاسی موجود اصطلاحاً دوران بره‌کشان روزنامه‌های سیاسی و بعدها اقتصادی بود، از اوایل دهه ۹۰ به تدریج از رسانه‌های کاغذی فاصله گرفتند و به‌دنبال یافتن ابهامات خود از تلفن‌های همراهشان شدند. با وجود این‌که در سال‌های اخیر اوضاع نشریات تخصصی اندکی بهتر از همتایان عمومی‌شان است، اما مصائب انتشار نشریه مستقل آن هم از نوع تخصصی که گیشه هم ندارد به قدری زیاد شده که جز عشق عامل دیگری برای بقا در این حرفه باقی نمی‌گذارد. «اقتصاد سبز» که از همان آغاز انتشار و به‌واسطه سبقه همکارانش تشکل‌های صنعت غذا و بخش خصوصی را هدف گرفته بود، خیلی زود ثمره تفکرش را گرفت و با رأی اعتمادی که مدیران قدر صنعت غذا به آن دادند، توانست به‌رغم همه مصائب این روزها با یاری و مساعدت‌ تولیدکنندگان صنعت غذا به مرحله انتشار شماره ۱۰۰ برسد. بی‌مناسبت ندیدیم تا پای صحبت مهندس علیرضا مروت‌پور، دبیر انجمن نان‌های صنعتی و ماشینی کشور و مدیرعامل شرکت «نان‌آوران»، نشستیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید:

مهندس علیرضا مروت‌پور، دبیر انجمن نان‌های صنعتی و ماشینی کشور و مدیرعامل شرکت «نان‌آوران»، با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و فضای نادرستی که از سوی ادارات و سازمان‌ها برای تولیدکنندگان ایجاد شده است ، گفت: بدیهی است اگر رسانه‌ها در کنار تولیدکنندگان صنایع غذایی نبودند و مشکلات آنها را در طول سال‌های گذشته انعکاس نمی‌دادند بی‌شک وضعیت امروز برای تولیدکنندگان رقم نمی‌خورد.
وی تأکید کرد: مباحث و مسایلی که در ادارات متولی تولید کشور رخ می‌دهد، ممکن است به‌گونه‌‌ای در آن ادارات مربوطه پنهان ‌شود، اما نشریات تخصصی به خوبی می‌توانند اینگونه مسایل را به تحلیل و بررسی بگذارند.
وی افزود: رسانه‌های تخصصی، به مثابه یک آیینه نقاط قوت را برجسته و به نقاط ضعف می‌پردازند و از این حیث نیز در کنار تولیدکنندگان قرار دارند.
مروت‌پور با یادآوری این‌که قبل از انتشار نشریه «اقتصاد سبز» با سایر نشریات از جمله «اقتصاد پویا» و فصلنامه «پخت نان و شیرینی» نیز همکاری می‌کرده، تأکید کرد: اگر «اقتصاد سبز» در طول ۱۰۰ شماره گذشته عملکرد مطلوبی نداشت، بی‌شک امروز نمی‌توانست به جایگاه قابل احترامی نزد اکثریت فعالان صنعت غذا دست یابد، چرا که امروز حتی افرادی‌که مصاحبه‌ای با این نشریه نداشته‌اندو یا تبلیغات مجموعه‌شان در این نشریه به چاپ نرسیده نیز احترام خاصی برای «اقتصاد سبز» قائل هستند.
دبیر انجمن نان‌های صنعتی و ماشینی کشور در بخش دیگری از سخنانش دلیل حمایت از این نشریه را از نخستین شماره تا به امروز شناسایی پتانسیل این نشریه در اطلاع‌رسانی صنعت غذا و نقشی که می‌تواند در بهبود فضای رسانه‌ای این بخش ایجاد کند اعلام و متذکر شد: امروز به خوبی مشاهده می‌شود که نشریه «اقتصاد سبز» فارغ از جناح‌بندی‌های موجود در فضای عمومی صنعت صرفاً اطلاع‌رسانی شفاف را هدف گرفته و حتی با رقبای بزرگ اسپانسرهایش در بخش‌های مختلف هم ارتباط دارد و به اطلاع‌رسانی همه جانبه همت می‌گمارد و به عبارتی با احترام به کلیت فعالان صنعت غذا به سمت هیچ جناحی تاکنون سوق پیدا نکرده است و طبیعی است که اگر در شرایط فعلی اقتصاد، نشریه «اقتصاد سبز» با قدرت به شماره ۱۰۰ رسیده ناشی از همین تفکر درست مدیریت نشریه بوده است.
مدیرعامل «نان‌آوران» درخصوص نقاط ضعف «اقتصاد سبز» افزود: امروز راه فعالیت در فضای رسانه‌ای مسدود است ، چرا که اگر اهالی رسانه بتوانند شفاف‌تر معضلات صنعت را نشر دهند، دستاوردهای بسیار بیشتری حاصل می‌شد.
وی برگزاری جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع غذایی توسط مصرف‌کنندگان را یکی از دستاوردهای این نشریه برشمرد و خاطرنشان ساخت: نداشتن نگاه انتفاعی به برگزاری این جشنواره و اخذ نکردن حتی یک ریال از برگزیدگان برای اهدای تندیس بی‌شک یکی از ویژگی‌های این نشریه به شمار می‌رود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false