اسلام‌‌پناه، رئیس سازمان استاندارد و معاون رئیس جمهور در حاشیه هشتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور در خصوص سلامت و کیفیت گوشت‌های وارداتی گفت: بنابر بررسی‌های صورت گرفته در ابتدای سال ۱۰ درصد گوشت چرخ کرده‌های مصرفی در داخل مطابق با استاندارد نبود، اما ۹۰ درصد آن انطباق داشت.
او گفت: تعداد استانداردهای تدوین شده در فرآورده‌های گوشتی ۲۲ استاندارد، استانداردهای تدوین شده خوراک دام و طیور ۴۸ استاندارد و استانداردهای تدوین شده در زمینه خوراک دام و طیور ۱۶ استاندارد است‌.
اسلام‌پناه با اشاره به اهمیت سلامت صنعت غذا گفت: بنابر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و افزایش نرخ بهره وری، سلامت غذا مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین رئیس جمهور بر تولید غذای ارزان، با کیفیت و منشا تولید داخل تاکید کرده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: وزارت جهاد، وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و نظام دامپزشکی بر سلامت غذا نظارت دارند و همواره ایمنی بهداشت یک‌چالش جدی در کشورهای مختلف بویژه در حال توسعه محسوب می شود که بی توجهی به آن، مشکلات زیادی به همراه دارد و حتی منجر به مرگ‌ می شود.

او گفت: در صورتی که محصول در شرایط نامناسب در سطح مزرعه تولید شود، در نهایت محصول با کیفیت ناسالم ایجاد خواهد شد که براین اساس بروز بیماری در مصرف کنندگان افزایش می یابد و در نهایت کاهش آلودگی در زنجیره‌های بعدی دشوار و هزینه بر خواهد بود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پیشگیری از آلودگی در حین‌ تولید حائز اهمیت است، گفت: بکارگیری اقدامات و رفتارهای لازم در سطح مزرعه در کاهش و از بین رفتن آلودگی تاثیر بسزایی دارد.
او ادامه داد: با توجه به فعالیت ۱۸ هزار واحد پرورش مرغ گوشتی و یک هزار و ۷۰۰ واحد مرغ تخم گذار، سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن و یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن تخم مرغ تولید می شود که به ترتیب جایگاه هشتم و نهم تولید در دنیا را دارا هستیم.
اسلام پناه گفت: تضمین بهداشت، سلامت فرآورده‌های دامی، کنترل و بازرسی از مرحله تولید تا توزیع از مزرعه تا مصرف کننده و تولید غذای سالم در این‌ زنجیره قرار دارد که از عوامل تعیین کننده است. / باشگاه خبرنگاران جوان