×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه ظرفیت تولید صنایع غذایی ۲۵۲ میلیون تن است که در حال حاضر فقط ۹۰ میلیون تن تولید می شود، گفت: دولت بدلیل نداشتن بودجه نمی تواند به صنایع غذایی کمک کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از تهران نیوز، کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز با اشاره به ظرفیت تولید صنایع غذایی در کشورمان، گفت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد صنایع غذایی در کشور وجود دارد. وی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد از ظرفیت تولید وزنی صنایع غذایی فعال و ۶۲ درصد آن بلا استفاده است، اظهار کرد: این شرایط بدلیل رکود اقتصادی است زیرا ظرفیت تولید ۲۵۲ میلیون تن است که در حال حاضر فقط ۹۰ میلیون تن تولید می شود.

جبران کسری بودجه از صنایع غذایی شناسنامه دار

زرگران با تاکید براینکه دولت بدلیل نداشتن بودجه نمی تواند به صنایع غذایی کمک کند و از این رو مجبور است بخشی از کسری بودجه را از صنایعی که شناسنامه دار هستند تامین کند ،ادامه داد: این مهم به صنایع فشار وارد می کند. دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه در حوزه غذایی آمار دقیقی از میزان صنایع تعطیل شده وجود ندارد، افزود: در این میان باید گفت که برخی از صنایع تعطیل شده اند. وی با اشاره به اینکه در رابطه با عملکرد کارخانجات آمارها تقسیم به ۳ قسمت می شود،گفت: طبق این آمار ها ۳۰ درصد کارخانجات تعطیل،۳۰ نیمه تعطیل و مابقی فعال هستند ولی این آمار در صنایع غذایی صدق نمی کند زیرا با رزق و روزی مردم سروکار دارد. زرگران خاطر نشان کرد: در حوزه صنایع غذایی ۱۹۰ هزار شغل به صورت مستقیم وجود دارد و ۴ برابر این رقم شغل غیر مستقیم وجود دارد که با توجه به شرایط کنونی در برخی صنایع درمقابل ضرر اقتصادی قرار گرفته اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false