×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: خدارحمی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ١١٨ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که تا پایان امسال به ۵٢٠ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ما، «روح‌اله خدارحمی»، مدیرعامل بانک کشاورزی، روز سه شنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت درباره سود تسهیلات پرداختی افزود: تامین تسهیلات ارزان قیمت یک اصل در بانک کشاورزی است و بر همین اساس طیف وسیعی از سودها برای کسب و کارهای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی متوسط سود تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی را ١٢ تا ١۴ درصد عنوان کرد.
وی اظهارداشت: سود تسهیلات پرداختی از محل سپرده ها چهار درصد، سود تسهیلات اشتغال روستایی ۶ درصد، سود تسهیلات مشاغل کوچک همچون گلخانه ها، گیاهان دارویی، پرورش ماهی در دریا ٩ درصد، سود تسهیلات برای تامین برق ١۵ درصد و تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش ١٨ درصد است.
مدیرعامل بانک کشاورزی درباره سپرده گذاری در بانک کشاورزی تصریح کرد: افزایش سپرده گذاری در بانک های کشاورزی سال گذشته ۵۰۶ هزار میلیارد ریال بوده که امسال به ۹۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی به تخصیص ١.۵ میلیارد دلاری اعتبار به توسعه مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی تاکنون ۴۴ هزار و ٨۵۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب این طرح از سهم خود پرداخت کرده است.
خدارحمی افزود: از این محل ۴٨ هزار کسب و کار کوچک در روستاها تامین مالی شده است.
وی متوسط پرداخت تسهیلات در طرح توسعه اشتغال پایدار در روستاها را ١٢٠ میلیون تومان برشمرد و ادامه داد: در طرح توسعه اشتغال روستایی امکان اشتغال حداقل ٢ نفر به ازای هر کسب و کار فراهم شده است.
به گفته وی، افزایش اشتغال یکی از دغدغه‌های ما به شمار می‌رود که بر همین اساس ۱۷۰ هزار شغل جدید در قالب طرح اشتغال روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: از محل طرح اشتغال روستایی پرداخت یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات که برعهده بانک کشاورزی بوده باقی‌مانده که به تدریج و با سود ۶ درصد به روستاییان و عشایر پرداخت خواهد شد.
وی با بیان این‌که رشد قابل توجهی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی داشته‌ایم، افزود: طی سه ماهه نخست امسال منابع تسهیلات ارزان قیمت نسبت به گران قیمت رشد ۵۴ درصدی داشته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی درباره پرداخت پول گندمکاران گفت: گندم خریداری شده از ابتدای سال تا مردادماه ۹۸ ، به میزان ۷ میلیون و ۲۶۹ هزارتن بود که بیش از ۱۲ هزارمیلیارد آن پرداخت شده است.
وی با تاکید بر این که منابع بانک کشاورزی ۴۰۰ هزار میلیارد ریال رشد دارد افزود: توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که طی ۶ سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.
خدارحمی اظهارداشت: برای مکانیزاسون کشت برنج تاکنون ۱۱ هزار و ۸۵۶ فقره تسهیلات به میزان سه هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت شده است.
وی از دیگر فعالیت‌های پراهمیت برای بخش کشاورزی را پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای برشمرد و ادامه داد: طبق توافقی با وزارت جهاد کشاورزی امسال پنج هزار هکتار گلخانه با تسهیلات ۹ درصدی احداث خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به خسارت سیل اخیر بخش کشاورزی اظهار داشت: برای جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی ۹۰۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد در نظر گرفته شده که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
به گفته وی، در لیست پرداخت‌ خسارت ناشی از سیل اخیر استان لرستان در اولویت قرار دارد و تاکنون ۷۰ درصد در پرداختی به سیل‌زدگان این استان پیشرفت داشتیم.
خدارحمی ادامه داد: در زمینه پرداخت خسارت سیل‌زدگان عقب‌افتادگی‌هایی داریم که هرچه سریعتر پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی درباره امهال وام ۲۷۳ هزار کشاورز خسارت دیده گفت: مبلغ تسهیلات پرداخت شده به این کشاورزان سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که به میزان یک هزارو ۶۵۰ میلیارد تومان آن مشمول بخشودگی جرایم شده است. / ایرنا

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false