×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: رئیس سازمان چای، از پایان چین چهارم و اتمام برداشت برگ سبز چای خبر داد و گفت: شاهد افزایش ۲۹ درصدی تولید هستیم.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای، در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اتمام برداشت برگ سبز چای در سال زراعی جاری، اظهار کرد: امسال بالغ بر ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.
وی ۴۰ درصد برگ سبز برداشت شده را درجه یک و ۶۰ درصد را درجه دو دانست و افزود: ارزش این میزان برگ سبز خریداری شده بالغ بر ۱۸۶۰ میلیارد تومان است.
رئیس سازمان چای کشور، همچنین از تولید بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ چای خشک تولید شده توسط چایکاران خبر داد و اضافه کرد: این میزان برداشت برگ سبز طی ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده و شاهد افزایش ۲۹ درصدی تولید هستیم.
جهانساز با بیان اینکه تاکنون ۵۷ درصد مطالبات چایکاران از مجموع سهم دولت و کارخانجات پرداخت شده است، گفت: مابقی مطالبات نیز به موقع دریافت و به حساب چایکاران واریز می شود.
وی نیمه دوم سال را زمان بهزراعی و اصلاح و احیای باغات چای دانست و عنوان کرد: زمینه تامین سرمایه در گردش برای چایکاران فراهم شده و لذا چایکاران جهت تکمیل پرونده و استفاده از تسهیلات پیش بینی شده، به ادارات چای مراجعه کنند. / ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false