به گزارش خبرنگار ما، سعید رسا، رئیس هیأت مدیره شرکت «ویونا آریا ویژن» مجری نخستین نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات ایران از فردا ۵ شنبه چهارم اسفندماه با حضور مهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی به مدت ۴ روز گشایش خواهد یافت.
وی معرفی توانمندی‌های صنعت میوه، سبزی و صیفی، ایجاد یک برند نمایشگاهی در راستای فراهم آوردن فرصت‌های تجارت خارجی، توسعه صادرات، مدیریت و کاهش ضایعات و معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های نوین را از اهداف اصلی این نمایشگاه برشمرد.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان تخصصی از کشورهای هند، روسیه، بلاروس، عراق و ترکیه حضور خواهند داشت.
رسا تصریح کرد: نخستین نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات ایران با موضوعات تولید، خدمات پس از تولید همچون طراحی بسته‌بندی و سرتینگ محصولات تازه، ساخت سردخانه‌ها، حمل و نقل و لجستیک در صنعت میوه، گواهی‌ها و استانداردهای لازم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در کنار این نمایشگاه، شش کنفرانس بین‌المللی تخصصی نیز به صورت حضوری و آنلاین برپا خواهد شد، گفت: این کنفرانس‌ها در زمینه‌هایی همچون حمل و نقل تخصصی میوه و سبزیجات، فناوری‌های پس از برداشت مانند بسته‌بندی، انبارداری و ماندگاری در بازار صادرات میوه است.
رسا افزود: در حاشیه این نمایشگاه، پاویون بین‌المللی خواهیم داشت که این فرصت را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی فراهم می‌کند تا با نمایندگان خریدار میوه ارتباط مستقیم داشته باشند.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه صنعت میوه را از ویژگی‌های نمایشگاه مذکور عنوان کرد و اذعان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت نمایشگاه IRAN FRUT SHOW و یا با ارسال پیامک به شماره ۰۹۰۳۹۶۱۵۰۰۰ به لینک برنامه‌های زنده این نمایشگاه دسترسی پیدا کنند.
رسا خاطرنشان ساخت: مدیر نمایشگاه صنعت میوه ترکیه به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه حاضر خواهد شد تا زمینه‌های ایجاد فرصت جهت حضور شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار جهانی فراهم شود.
مدیر نخستین نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات خاطرنشان ساخت: در نمایشگاه قراردادی میان طرفین منعقد خواهد شد تا ایران هم در نمایشگاه صنعت میوه ترکیه صاحب پاویون شود.
گفتنی است وزارت جهادکشاورزی حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و از میان تشکل‌ها انجمن ملی سیب‌زمینی ایران، انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، اتحادیه سراسری باغداران ایران، اتحادیه صادرکنندگان خشکبار، مؤسسه علوم باغبانی و… مشارکت دارند.