×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: شریعتی مقدم گفت: در حال حاضر صادرات چای از ایران با محدودیت‌هایی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ما، علی شریعتی‌مقدم، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در راستای رفع مشکلات تعهدات ارزی نیز تعامل با بانک مرکزی آغاز شده و انتظار این است که همه کمک کنند تا بخش صادرات ما مجدد جهش کند و بتواند به موقعیت واقعی خودش برسد.
وی معتقد است در صورتی که بهترین پروتکل‌ها نیز برای ایجاد روابط تجاری با سایر کشورها منعقد شود، اما همچنان چالش‌های بوروکراتیک و بخشنامه‌ای به قوت خود پابرجا باشد، امکان فعالیت برای صادرکنندگان به‌وجود نخواهد آمد.
رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درخصوص ارزیابی اقلام مشمول موافقت‌نامه موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا نیز عنوان کرد: لیست تهیه شده را می‌توان لیست پایه قلمداد کرد، البته این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که ما ظرفیت‌های خوب دیگری نیز در این بخش داریم که می‌توانند در این لیست قرار گیرند. شریعتی مقدم در ادامه با ذکر برخی محدودیت‌های صادراتی، عنوان کرد: تغییر پی در پی قوانین و ضوابط صادراتی در حال حاضر یکی از عمده مشکلات صادرکنندگان محسوب می‌شود، به‌طور مثال درحال‌حاضر و به منظور کنترل بازار صادرات مرغ را محدود کرده‌اند که این مشکلاتی را برای صادرکنندگان این بخش به‌وجود آورد، نمونه بعدی به ایجاد محدودیت‌های صادرات چای مربوط می‌شود که درحال‌حاضر با محدودیت‌های صادراتی روبه‌رو شده است.
به گزارش صنعت غذا، شریعتی مقدم ‌در حالی از محدودیت در صادرات چای خبر می‌دهد که در مرداد ۹۷ نیز محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت معدن و تجارت صادرات چای را ممنوع کرده بود.
پس از دستور ممنوعیت صادرات چای ایرانی از سوی وزیر صنعت بیشتر فعالان صنعت چای و حتی سازمان چای و البته خود استاندار گیلان نسبت به آن واکنش نشان دادند.در نهایت اواخر مرداد ماه بود که مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در گفت‌وگو با صنعت غذا از لغو دستور ممنوعیت صادرات چای ایرانی توسط وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد و گفت از این پس تنها صادرات چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ممنوع است و روز بعد از این مصاحبه هم تصویر نامه آقای لاهوتی و دستور وزیر صنعت منتشر شد. / نوش آنلاین

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false