×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اقتصاد سبز آنلاین: انتشار یکصد شماره از یک نشریه تخصصی در این روزگار که گرانی کاغذ و چاپ بیداد می‌کند، کار سهل و آسانی نخواهد بود، چرا که عموم مردم دیگر مانند دهه ۶۰ که به چاپ رمان و خواندن داستان‌های کوتاه و بلند خو گرفته بودند و دهه ۷۰ و ۸۰ که به واسطه فضای سیاسی موجود اصطلاحاً دوران بره‌کشان روزنامه‌های سیاسی و بعدها اقتصادی بود، از اوایل دهه ۹۰ به تدریج از رسانه‌های کاغذی فاصله گرفتند و به‌دنبال یافتن ابهامات خود از تلفن‌های همراهشان شدند. با وجود این‌که در سال‌های اخیر اوضاع نشریات تخصصی اندکی بهتر از همتایان عمومی‌شان است، اما مصائب انتشار نشریه مستقل آن هم از نوع تخصصی که گیشه هم ندارد به قدری زیاد شده که جز عشق عامل دیگری برای بقا در این حرفه باقی نمی‌گذارد. «اقتصاد سبز» که از همان آغاز انتشار و به‌واسطه سبقه همکارانش تشکل‌های صنعت غذا و بخش خصوصی را هدف گرفته بود، خیلی زود ثمره تفکرش را گرفت و با رأی اعتمادی که مدیران قدر صنعت غذا به آن دادند، توانست به‌رغم همه مصائب این روزها با یاری و مساعدت‌ تولیدکنندگان صنعت غذا به مرحله انتشار شماره ۱۰۰ برسد. بی‌مناسبت ندیدیم تا پای صحبت جمال رازقی جهرمی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ستاره یخی آسیا (ب.آ)، نشستیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید:

مهندس جمال رازقی جهرمی، رییس اتاق شیراز و رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ستاره یخی آسیا (ب.آ) نیز گفت: به جرأت می‌توانم اعلام کنم که به‌جز نشریات «اقتصاد سبز»، صنعت حمل‌ونقل و یکی دو نشریه دیگر، امروز نشریه مؤثر دیگری که بتواند در پیشبرد اهداف آن رشته کاری خوب فعالیت کند مشاهده نمی‌شود و کشور از این حیث در مضیقه است.
وی افزود: نشریات تخصصی باید معضلات هر بخش را استخراج کنند و از مسؤولان مربوطه مطالبه‌گری کرده و نتیجه را پیگیری کند تا آن مسأله مرتفع شود و از نظر من این رویکرد مهم‌ترین رسالت یک نشریه به‌شمار می‌رود. رییس اتاق شیراز تصریح کرد: اعتقاد دارم «اقتصاد سبز» با برگزاری مطلوب جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع غذایی توسط مصرف‌کنندگان و توجه ویژه به بزرگان صنعت غذا که با انتشار ویژه‌نامه‌هایی برای شاهرخ ظهیری، دکتر هدایت و دکتر واعظ‌زاده انجام شده به خوبی ویژگی‌های خاص خود را که متمایز کننده نیز می‌باشد به رخ کشیده است.
وی افزود: به اعتقاد من یکی از ضعف‌های امروز «اقتصاد سبز» کمرنگ‌بودن عنصر مطالبه‌گری در این نشریه است و به‌همین دلیل از ۲۰ نمره ۱۷ را به این نشریه می‌دهم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false