×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا:از وزیر جهادکشاورزی، وزیر بهداشت و رییس سازمان حفظ نباتات درخواست می‌شود تحت هر شرایطی مقدمات جایگزینی پلکانی ۲۷ تا ۲۸ درصد سموم پرخطر مصرفی در بخش کشاورزی را فراهم کنند تا آفت‌کش‌های کم خطر نسل جدید جایگزین شود.

مهندس سید مهدی حسینی یزدی، رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب با اشاره به ضرورت حمایت از ۴٫۵ میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی وجمعیت ۲۰ میلیونی خانواده آنها درسال حمایت از تولیدخاطرنشان ساخت: کل مصرف سموم در کشور ۲۷ هزار تن است که معادل حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد واین درحالی است که تنها با صادرات یک محصول فلفل چندین برابر این رقم ارزاوری به کشور می شود.

وی افزود: اگر متولیان در نظر داشته باشند تا امنیت تولیدات کشاورزان را تأمین کنند، چاره‌ای جز تأمین سموم نسل جدید و کم خطر که دوره ماندگاری ۲ تا ۳ روزه با حداقل باقی‌مانده و دز پایین مصرف است، وجود ندارد.
رییس هیأت مدیره انجمن سم و کود ایران تأکید کرد: توجه به این اهمیت است که می‌تواند تأمین کننده امنیت محصولات صادراتی و سلامت مصرف‌کننده داخلی باشد.
وی تأکید کرد: این سموم در کشاورزی تمام دنیا وجود دارد و از این رو محصولات کشاورزی آنها با امنیت کامل مصرف و صادر می‌شود.
حسینی یزدی با اشاره به وجود ۲۷ تا ۲۸ درصد سموم پرخطر در سمپاشی محصولات کشاورزی کشورکه دارای ناخالصی نیز بوده وبرای سلامت انسان مضر است، گفت: این سموم باید به طور پلکانی در چرخه تولید و واردات جایگزین شود و چاره‌ای جز مصرف سموم نسل جدید در کشور وجود ندارد و این رو حمایت از سموم تولیدی نسل جدید در داخل و واردات بهترین آفت‌کش‌ها و کود به کشور احساس می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false