×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: سمینار مدیریت کنترل وزن و اختلالات آن با رویکردهای تخصصی مشاوره تغذیه در بیمارستان شمال آمل از صبح امروز آغاز به کار کرد.

نوشین جمشیدی

به گزارش خبرنگار ما، در این سمینار که با حضور روسای بیمارستان‌ها، معاونان و کارشناسان درمان شبکه بهداشت و درمان آمل در حال برگزاری است. دکتر رضا امانی دکترای تغذیه عضو هیأت علمی و مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش‌هایی از سخنرانی خود با اشاره به علل و عوامل چاقی در کشور تأکید کرد: بررسی حدود ۳۰ هزار و ۳۰۰ نمونه نشان داده است که یک سوم مازندرانی‌ها مبتلا به چاقی‌اند، در حالی‌که کویت و اروپای شرقی رتبه‌دار چاقی در دنیا هستند متأسفانه عوامل مختلف به‌گونه‌ای است که ایران را هم به تدریج به سمت رکودداران چاقی حرکت خواهد داد.
وی با اشاره به این‌که متأسفانه خیابان‌های لوکس هر شهر تبدیل به آشپزخانه شده است اصلاح این روند را خواستار شد و گفت: استرس‌ها و فشارها باعث بروز چاقی‌های نامتقارن شده و حتی کلاس‌های اجتماعی افراد را در ابتلا به چاقی مؤثر دانست.
امانی با اشاره به این‌که طبق بررسی‌های انجام شده در ۱۸ کشور کربوهیدرات‌ها نسبت به چربی‌ها در علل مرگ و میز مؤثر بوده‌اند خاطرنشان کرد: مصرف نوشیدنی‌ها در کشور اعم از انواع قهوه‌های آماده و آب‌ میوه‌ها باید تعدیل شده و کارخانجات نسبت به کاهش میزان شکر در آب‌میوه‌ها باید مسؤولانه‌تر برخورد کنند.
دکتر علی قائمی دکترای تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ادامه این سمینار تصریح کرد: احتمال مرگ و میر افراد سالمند بیمار که دارای وزن متناسب هستند بسیار کمتر از همان گروه با اضافه وزن می‌باشند.
وی بررسی بررسی تست‌های کبدی و تیروئید را در درمان چاقی مؤثر دانست و گفت: سلامت متابولیک بیمار از درمان‌‌های اولیه چاقی در بیماران است.
گفتنی است این سمینار دو روزه به همت معاونت درمانی تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شده و کارشناسان تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل، گلستان و سمنان از مدعوین این مراسم بوده‌اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false