×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد اصلی ما حمایت از تولیدات مبتنی بر مزیت‌های نسبی کشور است.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارم شهریور) در آیین پیش راه‌اندازی فاز تولید آهن اسفنجی مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۱۰ سال اخیر را مبتنی بر مباحث اقتصادی و امسال را نیز با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری کرده اند، با لزوم حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: این تولید است که برای کشور خلق ثروت، ارزآوری و ارزش افزوده ایجاد می کند.
وی با اشاره به مزیت های کشور در تولید برخی محصولات، اظهار کرد: از تولیدی حمایت می‌کنیم که مبتنی بر مزیت‌های نسبی کشور باشد.
وزیر صمت همچنین ارتقاء کیفیت ‌و افزایش بهره‌وری را برای رونق صادرات محصولات تولیدی کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای پایداری حضور در بازارهای صادراتی نیازمند تولیدات رقابت‌پذیر و نوآور هستیم.
علی‌آبادی اشاره‌ای هم به واردات داشت و عنوان کرد: واردات باید به کالاهایی اختصاص یابد که در تولید آنها مزیت نسبی نداریم، در غیر اینصورت واردات بی‌رویه معادل صادرات شغل خواهد بود.
وی اضافه کرد: لازم است صنایع نیز تا حد امکان خرید تجهیزات مورد نیاز خود را از کالاهای تولید داخل کشور انجام دهند.
وزیر صمت بر اهمیت افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی در صنایع هم تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه انرژی مزیت عظیمی برای ما است، اما در این حوزه نیازمند صرفه‌جویی جدی هستیم، زیرا بخش صنعت و تولید مصرف عمده انرژی را به خود اختصاص می‌دهند.
علی آبادی با تاکید بر اینکه صنایع باید به سمت بهره‌وری در مصرف انرژی بروند، عنوان کرد: دنیا در حال فاصله گرفتن از صنایع انرژی بر است و ما نیز باید به همین سمت حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: البته دولت طرح‌های خوبی را در حوزه تامین برق و آب در دست اقدام دارد که پروژه‌ عظیم انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های شرقی کشور از جمله آنهاست و در مسیر این انتقال، آب مورد نیاز صنایع نیز تامین خواهد شد.
جهاندار شکری مدیرعامل ذوب آهن بیستون نیز در این مراسم گفت: مجتمع ذوب آهن بیستون سه فاز دارد که شامل ذوب و ریخته گری، آهن اسفنجی(احیاء) و نیروگاه است.
شکری افزود: احداث فاز تولید آهن اسفنجی این مجتمع از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و امروز شاهد پیش راه‌اندازی آن هستیم.
وی سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید آهن اسفنجی در این مجتمع با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال را ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی آن را ۶۵۰ نفر اعلام کرد. / ایسنا

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false