×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

دانشمندان کالیفرنیا پس از انجام تحقیقات و آزمایش‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که باید فضایی را ایجاد کرد که عمل فتوسنتز در گیاهان به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.
زیرا عمل فتوسنتز، نور و آب را به میزان قابل توجهی جذب می‌کند که این امر شاید زیاد مقرون به صرفه نباشد. بنابراین باید به‌منظور حفظ منابع طبیعی و صرفه‌جویی در مصرف آب، ایده‌ها و تکنیک‌های جدیدی را در این زمینه ارایه داد. در این راستا دانشمندان کالیفرنیا اقدام به طراحی و تولید دستگاه هوشمندی کرده‌اند که می‌تواند میزان رشد گیاهان را تا ۴۰ درصد افزایش دهد. این رشد گیاهان می‌تواند موجب شود تا عمل فتوسنتز کوتاه شود و در نتیجه میزان مصرف منابع طبیعی نیز کاهش یابد. این دستگاه هوشمند دارای یک باکس مرکزی و یک لامپ است که در قسمت بالای گیاهان به‌طور مستقیم نصب می‌شود.
سپس یک نور ماوراء بنفش و گاز اکسیژن از این دستگاه منتشر شده و گیاهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دستگاه هوشمند فوق در طول شبانه‌روز به‌طور کامل گیاهان را تحت نظارت دارد و فضای اطراف را برای آنه‌ها مطبوع و دلنشین می‌کند.
این امر به رشد صحیح و سریع گیاهان کمک شایانی خواهد کرد و البته از کیفیت آن‌ها نیز نمی‌کاهد. همچنین این دستگاه می‌تواند رشد سبزیجات را نیز افزایش دهد و در عین‌حال موجب افزایش میزان کالری در آن نیز شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false