×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: رفیعی پور گفت: هر چند دشمنان به دروغ می‌گویند که به امنیت غذایی کاری نداریم اما تبادل مالی حوزه غذا و دارو را درگیر کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، علیرضا رفیعی‌پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور، در پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه شرایط جنگ می‌تواند خوداتکایی و خودکفایی را برای هر کشوری رقم بزند، اظهار کرد: هیچ وقت فکرش را نمی‌کردیم که نفت اهرم دشمنان شود و امکان صادرات آن به سایر کشور‌ها وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به این‌که وابستگی به نفت در حوزه خودکفایی به ما کمک نمی‌کند افزود: این در حالیست که دشمن در برابر ۳ گزینه تکنولوژی، دانش و محصول هیچ قدرتی ندارد همانند نفت که باعث شد به چالش‌های فعلی برخورد کنیم.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که موضوع تبادل مالی حتی حوزه غذا و دارو را درگیر کرده است، گفت: هر چند دشمنان به دروغ می‌گویند که به امنیت غذایی کاری نداریم، اما برای آنها مهم است که به امنیت غذایی مرتبط به ۸۰ میلیون نفر دست بزنند.
رفیعی‌پور ادامه داد: در حوزه تولید نهاده‌های دامی، واکسن، دارو، ریز مغذی‌ها و ویتامین‌ها امیدواریم به خوداتکایی برسیم تا دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم.
وی افزود: بنده معتقدم که هم‌اندیشی و برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در راهگشا بودن مشکلات اهمیت بسزایی دارد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب از واگذاری امور به مردم به عنوان یک اصل یاد می‌کند، اظهار کرد: رفع موانع تولید در کنار واگذاری امور به مردم برای برون رفت از مشکلات تأثیر بسزایی دارد.
این مقام مسؤول با اشاره به این‌که سازمان دامپزشکی در حوزه کاری خود بر بیش از ۳۰۰ واحد دامی نظارت دارد، بیان کرد: در حوزه جنگ اقتصادی اقتصاد مقاومتی را در برابر هر نوع تهدیدی باید مقاوم کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در دو مقوله بهره‌وری و امنیت غذایی مسؤولیت دارد. / باشگاه خبرنگاران جوان

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false