×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اقتصاد سبز آنلاین: انتشار یکصد شماره از یک نشریه تخصصی در این روزگار که گرانی کاغذ و چاپ بیداد می‌کند، کار سهل و آسانی نخواهد بود، چرا که عموم مردم دیگر مانند دهه ۶۰ که به چاپ رمان و خواندن داستان‌های کوتاه و بلند خو گرفته بودند و دهه ۷۰ و ۸۰ که به واسطه فضای سیاسی موجود اصطلاحاً دوران بره‌کشان روزنامه‌های سیاسی و بعدها اقتصادی بود، از اوایل دهه ۹۰ به تدریج از رسانه‌های کاغذی فاصله گرفتند و به‌دنبال یافتن ابهامات خود از تلفن‌های همراهشان شدند. با وجود این‌که در سال‌های اخیر اوضاع نشریات تخصصی اندکی بهتر از همتایان عمومی‌شان است، اما مصائب انتشار نشریه مستقل آن هم از نوع تخصصی که گیشه هم ندارد به قدری زیاد شده که جز عشق عامل دیگری برای بقا در این حرفه باقی نمی‌گذارد. «اقتصاد سبز» که از همان آغاز انتشار و به‌واسطه سبقه همکارانش تشکل‌های صنعت غذا و بخش خصوصی را هدف گرفته بود، خیلی زود ثمره تفکرش را گرفت و با رأی اعتمادی که مدیران قدر صنعت غذا به آن دادند، توانست به‌رغم همه مصائب این روزها با یاری و مساعدت‌ تولیدکنندگان صنعت غذا به مرحله انتشار شماره ۱۰۰ برسد. بی‌مناسبت ندیدیم تا پای صحبت، دکتر حسن فروزان‌فرد، عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران، نشستیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید:

دکتر حسن فروزان‌فرد، عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تبریک انتشار یکصدمین شماره انتشار نشریه «اقتصاد سبز» گفت: قاعدتاً نشریات تخصصی به‌دلیل آنکه دارای نگاهی تخصصی و حرفه‌‌ای هستند از کلی‌گویی پرهیز می‌کنند و دارای یک نگاه حرفه‌ای و موشکافانه هستند، با افراد حرفه‌ای ارتباط برقرار می‌کنند و صحبت‌های افرادی را منتشر می‌کنند که در آن صنعت صاحب نفوذ هستند و از این‌رو پیام در اینگونه رسانه‌ها بهتر مخابره می‌شود.
وی افزود: البته امروز هزینه‌ها بالا رفته انتشار و توزیع نشریات تخصصی به‌عنوان یک عامل محدودکننده تلقی می‌شود که این نشریات می‌توانند وارد شبکه‌های مجازی شده و مانع ایجاد خلأ شوند.
فروزان‌فرد خاطرنشان ساخت: بدون شک از اصل انتشار نشریه، پایداری‌اش در فضای خاص این سال‌های اقتصاد کشور و انتشار یکصدمین شماره متوالی آن که جریان ساز و اعتبارآفرین هم در عرصه صنعت غذا باشد باید قدردانی شود. وی افزود: انتخاب برندهای برتر توسط نشریات در اقصی‌نقاط دنیا پذیرفته شده است و توسط نشریات معتبر در شاخه‌های مختلف انجام می‌شود و خوشحال هستم که در صنعت غذای کشور نشریه‌ای وارد این فضا شده و مطابق با استانداردهای یک نشریه معتبر عمل می‌کند، اما اعتقاد دارم در ادامه روند برگزاری این جشنواره باید از ابزارهای اینترنتی و روش‌های علمی رتبه‌بندی استفاده شود تا این جشنواره گسترده‌تر و اجتماعی‌تر برگزار شود.
فروزان‌فرد تأکید کرد: امروز پس از بسترسازی مناسبی که توسط «اقتصاد سبز» در جشنواره تقدیر از برترین‌ها انجام شده، زمان برای توسعه جدی افراد شرکت‌کننده و رأی دهنده در این جشنواره فراهم شده و امروز فرصت مناسبی برای ملی‌تر شدن این حرکت مطلوب فراهم شده است.
به گفته وی در واقع اصل برگزاری این نظرسنجی یعنی محور قرار دادن مصرف کننده بسیار مطلوب بوده است که می‌شود به فکر هم توسعه جدی تعداد مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی بود و هم تا اندازه قابل قبولی مانع ارایه رأی‌هایی غیرحرفه‌ای در این نظرسنجی شد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: در قانون جدید، استاندارد یکی از وظایفی که برعهده دارد این است که زمینه را برای مداخله جدی‌تر مصرف‌کنندگان در مورد کیفیت و نظردهی درخصوص کیفیت فراهم کند و به اعتقاد بنده جشنواره «اقتصاد سبز» به راحتی می‌تواند در قالب همین قانون معرفی و اجرا شود. فروزان‌فرد گفت: توجه «اقتصاد سبز» به بزرگان صنعت غذا و انتشار ویژه‌نامه‌هایی در راستای یادبود زنده‌یادان دکتر هدایت، واعظ‌زاده، و شاهرخ‌ ظهیری را نشان‌دهنده ادب یک رسانه تخصصی به بزرگان یک صنعت دانست که رفتاری بزرگمنشانه تلقی می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false