×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: حمایت بانک کشاورزی از اصلاح الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری را برای اقتصاد کشاورزی و فعالان این بخش ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، بدون تردید استفاده از این ظرفیت‌ها از عوامل مؤثر در پایداری تولید به‌شمار می‌رود، چرا که تنها در قالب توسعه کشاورزی قراردادی می‌توان ضمن ارتباط منطقی میان زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی، فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های بخش فراهم کرد.
کشاورزی قراردادی و حمایت از زنجیره‌ها به ثبات و پایداری تولید کمک می‌کند و ارزش افزوده بالاتری را برای فعالان بخش کشاورزی به ارمغان می‌آورد و از این‌رو توجه بانک کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین کانون تأمین نقدینگی زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
در قالب کشاورزی قراردادی و با استفاده از ابزارهای تعهدی و اعتباری، ضمن ایجاد بهره وری در منابع بانکی، تسهیلات در محل خود و با اطمینان مصرف شده و وصول به موقع مطالبات نیز میسر خواهد شد.
بی‌تردید نقش حمایتی بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای در تکمیل حلقه‌های زنجیره تأمین و همچنین رشد و توسعه اقتصادی کشور، الگوی خدمات و اقدامات بانک کشاورزی در همین چارچوب به‌شمار می‌رود و هرچقدر منابع بیشتری تجهیز و وجوه بیشتری تأمین شود، بانک قادر خواهد بود تا خدمات بهتری را به جامعه هدف خود ارائه دهد.
بانک کشاورزی متناسب با توانمندی‌های خود توانسته است در خدمت بخش کشاورزی و کشاورزان کشور باشد و علاوه بر الزام به رعایت مقررات ناظر بر عملیات بانکی، هماهنگی با سیاست‌های دولت و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در اولویت کاری این بانک قرار دارد.
رشد ۷۰ درصدی پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۰) مبین اهتمام این بانک برای تامین مالی بخش کشاورزی است. / اقتصادسبز آنلاین

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false