×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت که برآورد‌ها حاکی از آن است که سرانه مصرف لبنیات با توزیع شیرمدارس ۳ تا ۴ درصد افزایش یابد.

علی احسان ظفری گفت: تاکنون دولت جلسه ای با حضور تشکل ها برای توزیع شیرمدارس نگذاشته است، از این رو اطلاعاتی از نحوه توزیع، تعداد دفعات و منابع مالی مورد نیاز شیرمدرسه نداریم.

به گفته او، بنابر اعلام رئیس جمهور مبنی بر توزیع شیرمدارس، این امر صورت می‌گیرد، اما هنوز ابلاغی از دستگاه های اجرایی نداشتیم.

ظفری ادامه داد: طی ۴ تا ۵ سال اخیر بین دانش آموزان ۸ استان کمتر برخوردار قرار شد، شیرمدرسه توزیع شود، اما منابع مالی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که متاسفانه انحرافاتی رخ داد به طوریکه به جای توزیع شیرمدارس صرف قسمت های دیگر شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی افزود: اگر امسال قصد بر آن است که توزیع شیرمدارس صورت گیرد، امیدواریم با گرفتن نقطه نظرات کارشناسی این امر صورت گیرد. هرچند هنوز مصوبه یا دستورالعملی برای توزیع شیرمدارس صادر نشده است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که سرانه مصرف لبنیات با توزیع شیرمدارس بسته به تعداد دانش آموزان و تعداد دفعات توزیع بین ۳ تا ۴ درصد در کل کشور افزایش یابد.

ظفری سرانه کنونی مصرف لبنیات را ۵۰ تا ۶۰ کیلو اعلام کرد و گفت: این درحالی است که سال ۸۹، سرانه مصرف ۱۲۰ کیلو بود./ باشگاه خبرنگاران جوان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false