×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: در شرایطی که بسیاری خسارات وارد شده به بخش کشاورزی را که در اثر آسیب‌های ناشی از وقوع سیل و حمله ملخ‌ها به اراضی استان‌های جنوبی کشور به وجود آمده است، را عاملی در جهت افزایش مشکلات اقتصاد کشور و معضلات بخش کشاورزی می دانند. برخی از کارشناسان معتقدند آسیب‌های وارد شده به این بخش در اثر وقوع سیل و حمله ملخ جدی نیست و نمی تواند بخش کشاورزی را تحت تاتیر خود قرار دهد.
مسعود دانشمند کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت غذا در پاسخ به این سؤوال که خسارات ناشی از سیل و حمله ملخ تا چه حد می تواند آن بخش از اقتصاد کشور که بر پایه کشاورزی است را تحت تاثیر خود قرار دهد گفت: «در حالی که هنوز نتیجه خسارات ناشی از سیل و یا حمله ملخ‌ها به طور دقیقی مشخص نیست نمی‌توان گفت تا چه حد این خسارات به بخش کشاورزی کشور و بالطبع آن قسم از اقتصاد که بر پایه محصولات کشاورزی است، مورد آسیب قرار گرفته.»
وی افزود: «با در نظر گرفتن این نکته که بخشی از اقتصاد کشور ما بر پایه کشاورزی است . خسارت به این بخش می‌تواند تاثیرگذار باشد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در حال حاضر اظهار نظر در ارتباط با تاثیر این خسارات بر این بخش از اقتصاد اظهار نظر قابل قبولی نیست و خام به نظر می‌رسد. چرا که هنوز به طور دقیقی مشخص نیست که چه میزان از مناطق سیل زده زیر کشت بوده و در اثر سیل آسیب دیده است و یا چه میزان از اراضی جنوبی کشور تحت تاثیر حمله ملخ‌ها قرار گرفته است و خسارات ناشی از این آفات چقدر است.»
این اقتصاددان ادامه داد: «برای اظهار نظر دقیق در مورد خسارات وارده به آن بخش از اقتصاد که بر پایه محصولات کشاورزی قرار داد، باید اندکی صبر کرد و در حال حاضر برآرود دقیق این موضوع ممکن نیست.»

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false