×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در مشهد با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و صنعتگران برتر سال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت زعفران سحرخیز، در این مراسم که با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، سعید باستانی نماینده مجلس، مسوولان قضایی و جمعی از مسئولین و مدیران استان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، شرکت زعفران سحرخیز به عنوان واحد نمونه صنعتی و منتخب خراسان رضوی در سال ۹۸ انتخاب شد و پیمان سحرخیز عضو هیات مدیره گروه سحرخیز، لوح زرین این مراسم را دریافت کرد.
بر اساس این گزارش، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این مراسم که به همت خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های اساسی ما در وزارت صمت تمرکز بر صادرات و تجارت با کشورهای همسایه است که در همین زمینه استان‌های مرزی مانند خراسان رضوی می‌توانند در توسعه صادرات به این کشورها به ویژه کشورهای آسیای مرکزی نقش‌آفرینی کنند.
بنا‌بر این گزارش، راضیه علیرضایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، سخنران دیگر این مراسم، گفت: سناریوی توسعه اقتصادی در وهله نخست مبتنی بر امید است. باید به خود امید دهیم و از هم انرژی و امید بگیریم.از مواردی که در قطع‌نامه‌های سالانه روز صنعت به اجرا درآمده، واگذاری انتخاب منتخبین نمونه استان به بخش خصوصی بود. امسال تجربه خوبی از واگذاری نقش‌ها به بخش‌های مختلف برای ما حاصل شد.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون ستاد تسهیل استان واگذار شد و تشکل‌های استان حلال مشکلات بخش خصوصی هستند، افزود: پنج تشکل در این زمینه نقش‌آفرین است که خانه صنعت و معدن یکی از این موارد است.

در این مراسم همچنین فرهاد سحرخیز عضو هیأت مدیره گروه شرکت‌های زعفران سحرخیز، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: مشکلات اقتصادی که برای کشور ما به وجود آمده در طول زمان طولانی رخ داده و ناشی از ساختارهای نامناسب توسعه‌ای است و نمی‌توان در زمان کوتاهینسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که آثار مثبت عزم مسئولان برای رونق تولید در برخی از جلسات قابل مشاهده است. به عنوان مثال همین تغییراتی که در حوزه پیمان ارزی در نظر گرفته شده توانسته به ادامه فعالیت و رونق تولید به ویژه در حوزه صنایع غذایی کمک کند.
وی افزود: همچنین در فضای جلساتی مانند ستاد تسهیل مشاهده می‌شود که بخش دولتی اهتمام مناسبی به ادامه فعالیت بخش تولید دارد و در مباحث کلان‌تر هم شاهد توجه بیشتر به مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از طرف دولت هستیم که خود این مسأله یکی از نشانه‌های مثبت به منظور توجه به شعار سال است.
عضو هیأت مدیره گروه شرکت‌های زعفران سحرخیز تصریح کرد: عملکرد بهتر بانک‌ها در حوزه تأمین نقدینگی واحدها، کاهش بروکراسی و فروش املاک مازاد و تملیکی آنها هم از جمله اقداماتی است که می‌توان در حوزه رونق تولید آنها را مثبت ارزیابی کرد و همه اینها در کنار هم نشانه‌هایی است که می‌توان به آنها اطمینان داشت که روند رونق تولید رو به سمت پیشرفت می‌رود. / روابط عمومی شرکت زعفران سحرخیز

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false