×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از خط اعتباری (اعتبارات سالیانه بخش مکانیزاسیون ) امسال تاکنون جذب قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار ما، «کامبیز عباسی»، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال در مجموع حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تا یک هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبار خط هفت مکانیزاسیون کشاورزی جذب شود.
وی درباره میزان سرمایه گذاری در حوزه ماشین‌های کشاورزی اظهارداشت: بیش از هشت هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان در ۶ سال گذشته در این حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته که نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان آن از محل تسهیلات خطوط هفت گانه اعتباری مکانیزاسیون و بقیه آن آورده شخص و خریدهای نقدی کشاورزان بوده است.
عباسی تصریح کرد: کشاورزان به‌طور معمول بخشی از ماشین‌های کشاورزی خود را که از قیمت بالاتری برخور دارند به صورت تسهیلات و ماشین‌های ارزان قیمت را به صورت نقدی خریداری می کنند.
وی افزود: خوداتکایی بیش از ۹۰ درصدی مکانیزاسیون کشاورزی به صنعت داخل موجب شده تا با وجود تحریم این بخش با مشکل چندانی روبرو نشود، اما صنعت داخل برای ساخت بخشی از اجزا و قطعات ماشین‌های خود نیازمند ارز است و همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: این امر موجب افزایش قیمت‌ها و مشکلات تامین و به ویژه در حوزه خدمات پس از فروش تراکتورهای سنگین، کمباین‌های برداشت غلات و بخشی از ماشین‌های کاشت و برداشت و فناوری‌های نوین شده است.
وی ماشین‌های کشاورزی را از مهمترین ابزار تامین امنیت غذایی کشور دانست و از بخش صنعت خواست در زمینه تامین ارز مورد نیاز این حوزه و همچنین در منشور صنعتی توجه بیشتری نشان دهد.
عباسی درباره نوسان قیمت ماشین‌های کشاورزی در شرایط تحریم تصریح کرد: ماشین آلات بخش کشاورزی نسبت به سایر صنایع، کمترین نوسان قیمتی را در ماشین‌های پر مصرف کشاورزی داشته به‌طوری که این ماشین‌ها ۴۰ تا ۶۰ درصد نوسان قیمت در سال‌های ۹۷ تا ۹۸ را داشته اند. / ایرنا

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false