×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
false

اقتصادسبز آنلاین: رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از کاهش ۴ درصدی ضایعات برداشت غلات در ۶ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، کامبیز عباسی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، در نشست ستاد برداشت غلات و کلزای کشور برای سال زراعی ۹۸-۹۷ که امروز در کرج برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، خوشبختانه ضایعات کلزا نسبت به سال های گذشته ۲ درصد کاهش یافته و ضایعات غلات نیز در محدوده ۴ درصد قرار گرفته است که این مقادیر نسبت به ابتدای دولت که حدود ۷ تا ۸ درصد بود، کاهش چشمگیری نشان می دهد.
وی همچنین در این نشست، گزارش کشوری در خصوص برداشت غلات و کلزا در سال زراعی ۹۸-۹۷ را ارائه و با بیان مسائل و مشکلات مربوط به سوخت، معاینه فنی و میزان ضایعات کمباین های فعال در امر برداشت، بر رفع موانع تولید و تسهیل آن تاکید کرد.
در ادامه این نشست، برنامه ریزی جابجایی کمباین ها و قطعات کنترل و ضایعات در سطح کشور و همچنین تعیین نرخ برداشت غلات و کلزا در سال زراعی ۹۹-۹۸ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب اعضاء رسید.
در جلسه ستاد برداشت غلات و کلزای کشور، معاون مجری طرح گندم، معاون کمباین سازی ایران، مدیرعامل اتحادیه کمباین داران استان فارس، مدیر کل اتحادیه کمباین داران استان مازندران، مدیرعامل اتحادیه کمباین داران استان قم، نماینده نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیران مناطق ادارات امور فناوری مکانیزه سازمان های جهاد کشاورزی کشور حضور داشتند. / پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد‌کشاورزی

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false