×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: قیمت‌های جهانی لبنیات با برگزاری مزایده فروش از سوی شرکت لبنی فونترا که ۳۰ درصد تجارت جهانی لبنیات جهان را در اختیار دارد و به دنبال افت قیمت پودر شیر کامل، کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص قیمت تجارت جهانی لبنیات GDT با کاهش ۰٫۴ درصدی رو به رو شده است به طوری که متوسط قیمت به ازای هر تن ۳٫۲ دلار بوده که نسبت به قیمت فروش دو هفته قبل با ۰٫۲ درصد و در مقایسه با قیمت مزایده در اوایل ماه گذشته میلادی ۲٫۶ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۰٫۸ درصدی قیمت های جهانی پودر شیر کامل عمدتاً به دنبال انتظارات از آینده بازار شکل گرفته است.
نیک تافلی، اقتصاددان بانک ا اس بی می‌گوید: قیمت های جهانی پودر شیر کامل تا حد زیادی تحت تاثیر انتظارات در خصوص قیمت های آتی این کالا شکل گرفته و تغییرات زیادی در مورد کالاهای دیگر اتفاق نیوفتاده است.
وی در ادامه افزود: تا به امروز افزایش تنش های تجاری میان ایالات متحده و چین و کاهش ارزش پول چین تاثیر معناداری بر قیمت های جهانی لبنیات نداشته است.
شرکت لبنیاتی نیوزلندی فونترا روز چهارشنبه قیمت شیر خام درب دامداری ها را بین ۶٫۲ تا ۷٫۲ دلار نیوزلند در هر کیلوگرم برای دوره ۲۰۲۰-۲۰۱۹ اعلام کرد و نسبت به تاثیر تنش های تجارت جهانی بر بازار محصولات لبنی هشدار داد.
برگزار کننده مزایده در وبسایت خود اعلام کرده است در مجموع بیش از ۳۹ هزار و ۶۸۹ تن محصول لبنی در این مزایده به فروش رسیده که نسبت به مزایده قبلی ۱۵٫۳ درصد افزایش داشته است.
نتایج این مزایده می تواند بر ارزش دلار نیوزلند تاثیرگذار باشد چراکه بخش لبنیات بیش از ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.
شرکت نیوزلندی فونترا به حدو ۱۰ هزار و ۵۰۰ دامدار نیوزلندی تعلق دارد و یک سوم تجارت لبنیات دنیا در اختیار این شرکت است.
وب سایت globaldailytrade.info نیز به این شرکت تعلق دارد ولی به صورت مستقل از این غول لبنی اداره می‌شود. / کانون انجمن های صنایع غذایی ایران

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false