×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: وجود مواد نگهدارنده در آبمیوه شایعه‌ای بیش نیست! آبمیوه‌هایی که امروزه در فروشگاه‌ها می‌بینید، پیش از بسته‌بندی پاستوریزه شده‌اند. این پاستوریزه کردن عمر نگهداری آبمیوه یا نکتار را بیشتر هم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما، وجود نگهدارنده در آبمیوه شایعه‌ای بیش نیست! آبمیوه‌ها به طور کلی ترکیب اسیدی دارند و بنابراین دیرتر خراب می‌شوند. هر‌چه مواد غذایی شما اسیدی‌تر باشند، مثل آبمیوه‌ها و ترشیجات، دیرتر مورد هجوم کپک‌ها و باکتری‌ها قرار می‌گیرند. آبمیوه‌هایی که امروزه در فروشگاه‌ها می‌بینید، پیش از بسته‌بندی پاستوریزه شده‌اند. این پاستوریزه کردن عمر نگهداری آبمیوه یا نکتار را بیشتر هم می‌کند. بنابراین اصلا لزومی به استفاده از نگهدارنده‌ها وجود ندارد. بعد از بازکردن در آبمیوه میکروب‌ها می‌توانند آرام‌آرام فعالیت‌شان را شروع کنند. به ویژه در فصل تابستان که گرمای هوا این رشد را تشدید هم می‌کند.

 

آبمیوه به جای نوشابه

آبمیوه‌های صنعتی بهتر از نوشابه‌ها هستند. نوشابه‌های گازدار نه تنها مواد مغذی ندارند، بلکه برای بدن مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند. در حالی که آبمیوه‌ها برای بدن مضر نیستند. اگر جلوی یخچال سوپرمارکت مردد ایستاده‌اید و می‌خواهید برای ناهار یا شام‌تان یک نوشیدنی انتخاب کنید، لااقل سراغ آبمیوه‌ها بروید.

از برندهای معروف خرید کنید

تمام ویژگی‌هایی که از آبمیوه‌ها گفتیم مربوط به محصول درجه یک می‌شدند. اگر کارخانه‌ها کیفیت محصول را رعایت نکنند، ترکیبات درون پاکت به کل تغییر کرده و می‌تواند مضرات زیادی برای سلامتی داشته باشد. برندهای معروف به دلیل حجم بالای بازار و مشتری که دارند، دقت بیشتری روی کیفیت محصول‌شان دارند، بنابراین بیشتر می‌توان به اطلاعاتی که روی بسته بندی درج کرده‌اند، اعتماد کرد. / نوش آنلاین

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false