×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: مهندس عبدالله قدوسی، مدیر‌عامل شرکت صنایع شیر ایران، به‌عنوان یکی از سخنرانان برنامه افتتاحیه سومین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران ضمن تاکید بر نقش‌؛ اهمیت و جایگاه صنعت غذا ‌و رشته‌های وابسته‌، تهیه و تنظیم سند چشم‌انداز راهبردی تأمین غذای سالم در کشور را از ابزارهای مهم تقویت سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های آن ذکر کردند.

به گزارش خبرنگار ما، عبدالله قدوسی، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران افزودند: امروزه با تغییر الگوی زندگی آحاد جامعه و با توسعه صنعت و ماشینی شدن بسیاری از فعالیت‌ها‌، در شهر ها با آلاینده های فیزیکی و شیمیایی مواجه هستیم که یکی از راهبردها و راهکارهای مقابله با این عوامل زیان آور ، ترویج و ایجاد تسهیلات مناسب حمایتی در مسیر توسعه صحیح و افزایش سطح سرانه مصرف شیر و فرآوردههای آن می‌باشد.

 

مهندس قدوسی در ادامه ابزارهای مهم برای تقویت سرانه مصرف در جامعه را به شرح ذیل عنوان نمودند‌:

– حمایت مراکز قانونگذار و سیاستگذار کلان در سطح کشور ‌در سطح ملی تعریف سیاست های کلان در مسیر حمایت کلیه حلقه های زنجیره تامین و تولید و توزیع شیر از دامداری تا سفره مصرف.

– تهیه و تنظیم سند چشم انداز توسعه و حمایت صنعت دامداری و به منظور گذر از دامداری سنتی به سمت دامداری صنعتی با رویکرد ایجاد زیر ساخت های تولید و توزیع شیر از دامداری تا سفره مصرف.

– ایجاد تسهیلات جهت تأمین سریع و به موقع امکانات و تجهیزات و مواد اولیه و مصرفی مورد نیاز دامداری‌ها و صنایع فرآوری کننده.

– تهیه و تنظیم سند چشم انداز راهبردی تامین غذای سالم در کشور.

– فرهنگ‌سازی در مسیر ترویج الگوی صحیح مصرف مواد غذایی سالم.

– تنظیم و تصویب قوانین حمایتی مالی به منظور افزایش سطح سرانه مصرف شیر و فرآورده های آن در سطح جامعه.

– تنظیم سند چشم‌انداز ایجاد فرهنگ و نظارت بر تولید ایمن و بهداشتی محصولات لبنی در واحدهای صنعتی.

شایان ذکر است ‌سومین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره ‌ملی علوم و صنایع غذایی ایران با حضور کارشناسان عالی رتبه صنایع غذایی و مهمانانی از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهایی چون لهستان‌؛ صربستان‌؛ ترکیه و عراق کار خود را آغاز و طی سه روز مباحث مرتبط با صنعت غذا مورد بحث ‌و بررسی قرار خواهد گرفت ضمناً شرکت شیرپگاه فارس ازبین بیش از ۱۲۰۰ مقاله ‌علمی و تخصصی داخلی و خارجی ارسالی به کنگره توانست به‌عنوان تنها نماینده صنایع شیرایران با برگزیده شدن ۴ پوستر و یک مقاله و سخنرانی توسط آقای حمیدی در جمع مدعوین و بزرگان صنعت غذا افتخارآفرینی نماید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false