×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

آخرین اخبار

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
true
false

صنعت غذا: سال ۲۰۱۵ بود که سازمان جهانی قهوه اول اکتبر را به‌عنوان روز جهانی قهوه به رسمیت شناخته است و این نوشیدنی پرطرفدار صاحب یک روز خاص شده است.

به گزارش خبرنگار ما، امروز اول اکتبر روزجهانی قهوه است. از سال ۲۰۱۵ به بعد سازمان جهانی قهوه (ICO) و انجمن قهوه تخصصی (SCA) روز جهانی قهوه را اول اکتبر اعلام کرده‌اند. با این وجود در بعضی از کشورهایی مانند آمریکا، مکزیک، استرالیا، انگلیس، اتیوپی، هند، مالزی و اندونزی از سال‌ها پیش روز ۲۹ سپتامبر به‌عنوان روز جهانی قهوه به رسمیت شناخته می‌شود و به‌نظر می‌رسد «۲۹ سپتامبر» از «اول اکتبر» باسابقه‌تر است. با این وجود در سال ۲۰۱۵ بود که سازمان جهانی قهوه اول اکتبر را به‌عنوان روز جهانی قهوه به رسمیت شناخت و در اکسپوی میلان همان سال این موضوع اعلام شد. پیش از این تنها آلمان، سریلانکا و ژاپن روز اول اکتبر را به‌عنوان روز جهانی قهوه جشن می‌گرفتند.

 

تولد روزجهانی قهوه

برای اولین‌بار در جلسه‌ای که در روزهای سوم تا هفتم مارس ۲۰۱۴ در سازمان بین المللی قهوه برگزار شد، تصمیمی مبنی بر برگزاری اولین جشن رسمی به مناسبت روز جهانی قهوه در میلان گرفته شد.
تاریخ اولین جشن روز قهوه نامعلوم است. اولین بار رویدادی در ژاپن و در سال ۱۹۸۳ توسط تمامی ارگانهای ژاپنی قهوه رخ داد. در ایالات متحده‌ی آمریکا اولین رویداد مبنی بر روز قهوه به سال ۲۰۰۵ باز می گردد. عنوان روز جهانی قهوه ( International Coffee Day ) اولین بار توسط موزه‌ی غذاها و نوشیدنی‌های جنوبی (Southern Food and Beverage Museum ) در کنفرانسی که در روز ۳ اکتبر سال ۲۰۰۹ برای معرفی اولین قهوه‌ نیواورلئان برگزار شده بود، استفاده شد. به گفته‌ی سازمان بین المللی قهوه این روز در کشور چین و برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ برگزار شد و به جشنی سالانه مبدل گشت. کشور تایوان این روز را در سال ۲۰۰۹ جشن گرفت. کشور نپال نیز برای اولین بار در این کشور روز جهانی قهوه را در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۰۵ به شادی و پایکوبی پرداخت. اندونزی روز جهانی قهوه را با روز استقلال این کشور در هم آمیخت و اولین بار آن را در سال ۲۰۰۶ اجرا نمود. / نوش‌آنلاین

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false